İstiklal Marşımız Türk Milletinin Ortak Değerlerini Temsil Ediyor

(İHA) - İhlas Haber Ajansı | 09.03.2021 - 14:20, Güncelleme: 09.03.2021 - 14:20
 

İstiklal Marşımız Türk Milletinin Ortak Değerlerini Temsil Ediyor

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü tarafından “İstiklal Marşımızı Anlamak” isimli bir webinar düzenlendi. Zoom ve Bilim TV Youtube Kanalında Üniversitemiz FEF Dr. Öğr.Üyesi Kamile Çetin moderatörlüğünde gerçekleştirilen webinara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nurullah Çetin konuşmacı olarak katıldı.
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü tarafından “İstiklal Marşımızı Anlamak” isimli bir webinar düzenlendi. Zoom ve Bilim TV Youtube Kanalında Üniversitemiz FEF Dr. Öğr.Üyesi Kamile Çetin moderatörlüğünde gerçekleştirilen webinara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nurullah Çetin konuşmacı olarak katıldı. İstiklal Marşı Kıyamete Kadar Türk Milletinin Ortak Mutabakat Metni Olacakİstiklal Marşı hakkında bilgiler veren Prof. Dr. Nurullah Çetin, İstiklal Marşı’nın arka planında zengin düşünsel bir dünya ve mesaj olduğunu belirterek “İstiklal Marşımız tarihsel niteliği olan değil evrensel niteliği olan bir metindir. Yani sadece 1921 yılları içerisinde geçerli olan bir metin değildir. İçeriği itibariyle bugünümüz ve geleceğimize hitap ediyor. Kıyamete kadar Türk milletinin ortak bir mutabakat metni olarak önemini, değerini ve işlevini koruyacaktır.” dedi. Milli Marşımız Milli Mücadelemizin Tam Ortasında Yazıldıİstiklal Marşımızın; 12 Mart 1921’de Türkiye Büyük Millet Meclisinde büyük bir ekseriyetle Türk milletinin ve 23 Nisan 1920’de kurulan Bağımsız Milli Türk Devletinin milli marşı olarak kabul edildiğini kaydeden Prof. Dr. Çetin, milli mücadelemizin tam ortasında yazıldığını vurguladı. Milli marşımızın yazılması için gerekli olan iki temel gerekçeyi açıklayan Prof. Dr. Çetin, şu ifadelere yer verdi: “Birincisi yeni kurulan uluslararası platformlarda kendisini temsil edecek bir milli marşa ihtiyaç duyulmasıdır. İkinci ve asıl sebep milli mücadelemizi yürüten Türk ordusuna ve millete moral takviye etmesidir. Ümit, cesaret, azim ve kararlılık vermesi açısından böyle bir marşa ihtiyaç duyuldu.” İstiklal Marşı Millet MerkezlidirMilli mücadeleyi anlamadan İstiklal Marşı’nı anlamanın mümkün olamayacağını belirten Prof. Dr. Çetin, “Marşımız millet merkezli bir marştır. 1829’da ilk kez Osmanlı Devleti II. Mahmut Döneminde kişi merkezli devlet marşları edinmeye başladı. 1740’ta İngiltere’nin bir marşı vardı, 1789 Fransız İhtilali sırasında okunan Marseillaise marşı milli marş oldu. Ondan sonraki süreçte de dünya devletleri kademe kademe kendileri için birer marş edinme geleneğini başlattı. Osmanlı Devleti de 1829’da II. Mahmut ile birlikte bu süreci başlatıyor. Ancak bu gelişme ile İstiklal Marşımız arasındaki süreçte Osmanlı Marşları kişi merkezlidir, saltanat marşlarıdır. Hangi padişah tahtta ise onun adına bestesi ve güftesi yapılıyordu. İlk marş II. Mahmut adına izafeten Mahmudiye’dir. Sonra Abdülmecid geliyor Mecidiye; Abdülaziz geliyor Aziziye ve Hamidiye olarak devam ediyor. Fakat 1921’de kabul edilen İstiklal Marşımız kişi merkezli değildir. Millet merkezlidir, Türk milletinin tamamını kuşatan, milletin ortak değerlerini, heyecanlarını ve özlemlerini temsil eden bir marştır. Dolayısıyla İstiklal Marşının en temel özelliği budur. Daha önceden padişahların ön plana çıkarıldığı marşlar yerine İstiklal Marşı, milletin milli ve dini, maddi ve manevi değerlerinin vurgulandığı, Türklük ve Müslümanlık değerlerini içeren bir marştır. Bu marşta, istiklal, hürriyet, vatan, bayrak, ezan, mabet var. Bütün bunlar dini değerlerimizdir. Aynı zamanda Türk-İslam kimliğimizin veciz bir şekilde ifade edildiği bir metindir.” diye konuştu.
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü tarafından “İstiklal Marşımızı Anlamak” isimli bir webinar düzenlendi. Zoom ve Bilim TV Youtube Kanalında Üniversitemiz FEF Dr. Öğr.Üyesi Kamile Çetin moderatörlüğünde gerçekleştirilen webinara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nurullah Çetin konuşmacı olarak katıldı.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü tarafından “İstiklal Marşımızı Anlamak” isimli bir webinar düzenlendi. Zoom ve Bilim TV Youtube Kanalında Üniversitemiz FEF Dr. Öğr.Üyesi Kamile Çetin moderatörlüğünde gerçekleştirilen webinara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nurullah Çetin konuşmacı olarak katıldı.

İstiklal Marşı Kıyamete Kadar Türk Milletinin Ortak Mutabakat Metni Olacak

İstiklal Marşı hakkında bilgiler veren Prof. Dr. Nurullah Çetin, İstiklal Marşı’nın arka planında zengin düşünsel bir dünya ve mesaj olduğunu belirterek “İstiklal Marşımız tarihsel niteliği olan değil evrensel niteliği olan bir metindir. Yani sadece 1921 yılları içerisinde geçerli olan bir metin değildir. İçeriği itibariyle bugünümüz ve geleceğimize hitap ediyor. Kıyamete kadar Türk milletinin ortak bir mutabakat metni olarak önemini, değerini ve işlevini koruyacaktır.” dedi.

Milli Marşımız Milli Mücadelemizin Tam Ortasında Yazıldı

İstiklal Marşımızın; 12 Mart 1921’de Türkiye Büyük Millet Meclisinde büyük bir ekseriyetle Türk milletinin ve 23 Nisan 1920’de kurulan Bağımsız Milli Türk Devletinin milli marşı olarak kabul edildiğini kaydeden Prof. Dr. Çetin, milli mücadelemizin tam ortasında yazıldığını vurguladı.

Milli marşımızın yazılması için gerekli olan iki temel gerekçeyi açıklayan Prof. Dr. Çetin, şu ifadelere yer verdi: “Birincisi yeni kurulan uluslararası platformlarda kendisini temsil edecek bir milli marşa ihtiyaç duyulmasıdır. İkinci ve asıl sebep milli mücadelemizi yürüten Türk ordusuna ve millete moral takviye etmesidir. Ümit, cesaret, azim ve kararlılık vermesi açısından böyle bir marşa ihtiyaç duyuldu.”

İstiklal Marşı Millet Merkezlidir

Milli mücadeleyi anlamadan İstiklal Marşı’nı anlamanın mümkün olamayacağını belirten Prof. Dr. Çetin, “Marşımız millet merkezli bir marştır. 1829’da ilk kez Osmanlı Devleti II. Mahmut Döneminde kişi merkezli devlet marşları edinmeye başladı. 1740’ta İngiltere’nin bir marşı vardı, 1789 Fransız İhtilali sırasında okunan Marseillaise marşı milli marş oldu. Ondan sonraki süreçte de dünya devletleri kademe kademe kendileri için birer marş edinme geleneğini başlattı. Osmanlı Devleti de 1829’da II. Mahmut ile birlikte bu süreci başlatıyor. Ancak bu gelişme ile İstiklal Marşımız arasındaki süreçte Osmanlı Marşları kişi merkezlidir, saltanat marşlarıdır. Hangi padişah tahtta ise onun adına bestesi ve güftesi yapılıyordu. İlk marş II. Mahmut adına izafeten Mahmudiye’dir. Sonra Abdülmecid geliyor Mecidiye; Abdülaziz geliyor Aziziye ve Hamidiye olarak devam ediyor. Fakat 1921’de kabul edilen İstiklal Marşımız kişi merkezli değildir. Millet merkezlidir, Türk milletinin tamamını kuşatan, milletin ortak değerlerini, heyecanlarını ve özlemlerini temsil eden bir marştır. Dolayısıyla İstiklal Marşının en temel özelliği budur. Daha önceden padişahların ön plana çıkarıldığı marşlar yerine İstiklal Marşı, milletin milli ve dini, maddi ve manevi değerlerinin vurgulandığı, Türklük ve Müslümanlık değerlerini içeren bir marştır. Bu marşta, istiklal, hürriyet, vatan, bayrak, ezan, mabet var. Bütün bunlar dini değerlerimizdir. Aynı zamanda Türk-İslam kimliğimizin veciz bir şekilde ifade edildiği bir metindir.” diye konuştu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ispartamhaber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.